Złota kampania promująca „Sąd Ostateczny” nagrodzona w przeglądzie Muzeum Widzialne 2017

Złota kula to symbol kampanii promocyjnej Muzeum Narodowego w Gdańsku. Pojawiała się już m.in. na plakatach reklamowych, unosząc się nad ulicą Mariacką, stadionem w Letnicy i dźwigami stoczniowymi.

Muzeum Narodowe w Gdańsku otrzymało drugą nagrodę w kategorii Kampanie promocyjno-marketingowe za projekt Złota Kampania, promująca obraz „Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga oraz trzecią nagrodę w kategorii Identyfikacja muzeum za projekt Identyfikacja wizualna obrazu „Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga.

Uroczysta gala wręczenia nagród, połączona z wernisażem wystawy pokonkursowej odbyła się 7 listopada 2017 r. w Muzeum Plakatu w Wilanowie.

– Nagrody, które otrzymaliśmy, ogromnie nas cieszą. Jest to wyróżnienie zarówno dla naszego muzeum, jak i dla gdańskiego TOFU Studio, które wykreowało główny motyw tej kampanii – podkreśla Małgorzata Posadzka, rzecznik prasowy Muzeum Narodowego w Gdańsku.

Złoty motyw kampanii

Założeniem kampanii przygotowanej przez firmę TOFU Studio było stworzenie uniwersalnego motywu, który promowałby dzieło Hansa Memlinga. Pomysł wykorzystuje złotą kulę. Ponieważ stanowi ona kluczowy element ikonograficzny obrazu, jest też podstawowym elementem budującym z nim skojarzenie.

– Złota kampania jest bardzo rozwojowa i daje różne możliwości oddziaływania w przestrzeni miejskiej – zaznacza Małgorzata Posadzka. I dodaje, że będzie ona kontynuowana także w przyszłym roku.

Celem kampanii jest przypomnienie mieszkańcom i turystom odwiedzającym Gdańsk, że „Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga stanowi jedno z najcenniejszych dzieł malarskich znajdujących się w Polsce.

 

Identyfikacja wizualna obrazu „Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga

Identyfikacja wizualna obrazu „Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga. Mat. prasowy Muzeum Narodowego w Gdańsku

Chcesz być na bieząco z informacjami ze świata historii? Jesteśmy na facebooku polnocnej.tv. Szukaj nas na Twitterze oraz wyślij nam maila. 

Tagi: