Jesienią pisaliśmy o tym, że do Szczecina przyjechała cała kolekcja eksponatów, związana ze sławną przed wojną, niemiecką fabryką samochodów i maszyn Stoewer. Teraz postanowiliśmy ją zobaczyć. Nie omijając przy okazji zebranych wcześniej, prawdziwych perełek polskiej motoryzacji. Efekt możecie Państwo oglądać poniżej.
Bartosz Gondek
Przypomnijmy – jesienią ubiegłego roku władze miasta kupiły dla Muzeum Techniki i Komunikacji – Zajezdni Sztuki, całe prężnie dotąd działające muzeum, które mieściło się w niemieckim Wald Michelbach. W wyniku transakcji, która opiewała na kwotę 750 tys. euro, miasto pozyskało tworzoną przez kilkadziesiąt lat kolekcję Manfrieda Bauera, który zbierał wszystko, co było związane z działalnością fabryk Stoewera. To 7 samochodów, rowery, maszyny do szycia i inne drobiazgi. Łącznie ponad 1000 eksponatów.
Więcej na ten temat tutaj: http://www.strefahistorii.pl/article/6619-legendarny-stoewer-wrocil-do-szczecina
Kolekcja uzupełniła spory zbiór polskich pojazdów, w tym jednostkowych prototypów, zbieranych w Szczecinie od lat 90 – tych XX. Są wśród nich, oprócz produkowanych nad Odrą Junaków, takie skarby jak motocykle MOJ, Podkowa, Sokół 200, prototypowa Iskra, czy minisamochód Smyk i sławny Mikrus. Zobaczymy także łabędzi śpiew krajowych biur projektów przemysłu motoryzacyjnego – Beskida, czy wszędołazy, budowane w dużej części na komponentach Polskiego Fiata 126p. W ten sposób szczecińskie Muzeum Techniki i Komunikacji – Zajezdnia Sztuki ponownie wróciło na czoło najlepszych polskich kolekcji motoryzacyjnych, które każdy miłośnik klasyków i oldtimerów powinien zobaczyć.
Muzeum Techniki i Komunikacji – Zajezdnia Sztuki
Niemierzyńska 18A, 71-441 Szczecin
Otwarte: wtorek 10 – 15. środa – sobota 10-16.
(Red.) fot. Bartosz Gondek. #stoewer #bartoszgondek #szczecin #północna.tv, #strefahistorii.pl #foto #muzeum #news #adgoogle #mikrus #smyk #beskid #stettin #www.polnocna.tv #www.strefahistorii.pl
Chcesz być na bieząco z informacjami ze świata historii? Jesteśmy na facebooku polnocnej.tv. Szukaj nas na Twitterze oraz wyślij nam maila.