Tą informację dedykujemy wszystkim zmęczonym przez mróz właścicielom pojazdów z silnikami wysokopręznymi. Czy wiedzą Państwo, że w tym miesiącu będziemy obchodzić 160 rocznicę urodzin inżyniera Rudolfa Alexandra Diesla?
Rudolf Aleksander urodził się dokładnie 18 marca 1858 w Paryżu, jako drugie z trojga dzieci Theodora Diesla, introligatora pochodzącego z Augsburga i Elise Strobel, prowadzącej w Paryżu wyrób galanterii skórzanej. W 1880 rozpoczął studia na politechnice w Monachium, gdzie uzyskał najlepszy wynik w dotychczasowej historii uczelni. W czasie studiów pracował w Fabryce Silników Sulzera w Winterthur. Swój projekt nowego rodzaju silnika ogłosił w lutym 1892 i opatentował 28 lutego 1893, natomiast pierwszy w pełni udany silnik wysokoprężny zbudował w roku 1897, pracując w zakładach MAN AG w Augsburgu. Diesel był przekonany o wielkiej przyszłości silnika swojego pomysłu dla przemysłu i komunikacji. Pierwsze statki napędzane silnikami diesla ruszyły na morza w 1903 roku. Dziesięć lat później, w niewyjaśnionych okolicznościach, na promie na Kanale La Manche, zginął sam konstruktor. Jego ciało wydobyła straż przybrzeżna.
Na zdjęciu prezentujemy Mercedesa 260D z 1936 roku. Pierwszy seryjny samochód osobowy z silnikiem diesla.
(Red) fot. Mercedes
Chcesz być na bieząco z informacjami ze świata historii? Jesteśmy na facebooku polnocnej.tv. Szukaj nas na Twitterze oraz wyślij nam maila.