W Gdyni powstała gra inspirowana pruszczańską "Faktorią"

faktoria, gra, pruszcz, www.polnocna.tv,www.strefahistorii.pl, adgoogle, news
„Faktoria” to nowa gra planszowa, która powstała w Gdyni, a także w… Pruszczu Gdańskim. I choć wszystko zaczyna się w średniowieczu, to tak naprawdę nie obyłoby się, bez miejsca, którego historia zaczyna się zdecydowanie wcześniej.
„Faktoria” jest rozbudowaną planszówką, której gracze, kupując na rynku kilka dostępnych surowców, inwestują w pozyskiwanie lokalnych zasobów. Wkrótce, dzięki obfitości surowców i dobremu planowaniu, powstaje port. To miejsce staje się bogatsze i szybko się rozwija. Na coraz bogatszą faktorię zerkają zawistni sąsiedzi. Dodatkowo inni gracze mają własną wizję miasta. Każdy chce być tym, który wniósł największy wkład w tworzenie tego miejsca. Nie jest więc łatwo... Gra przeznaczona jest dla 2 – 5 graczy a czas rozgrywki to 30 do 60 minut.
- Gra powstała z pragnienia posiadania materialnego rezultatu naszej pracy - mówi współpomysłodawczyni i współproducent "Faktorii", Renata De Charrière. - Od lat pracujemy umysłowo i mieliśmy poczucie pewnego rodzaju mentalnego braku. Stworzyliśmy grę, która satysfakcjonuje nas jako graczy, jako rodziców, jako estetów. Chodziło o piękny produkt, który będzie można szybko rozłożyć i rozegrać mogąc się tym emocjonować. Mieliśmy wielki szczęście pracy z artystami, którzy byli nie mniej niż my zaangażowani w tworzenie tej gry.Dzięki sztucznej inteligencji mogliśmy dać upust swojemu perfekcjonizmowi i miłości do liczb i zbalansować grę dzięki 10 miliardom symulacji komputerowych gry. Najlepsza recenzją gry dla nas jest fakt, że każdy może w nią wygrać, że każda rozgrywka jest inna i nie nudzą się przy niej ani dzieci, ani dorośli.
Wszystko rozpoczyna się w osadzie z niepozornym rynkiem, lecz ogromnym potencjałem zasobów naturalnych: wysokiej jakości kamieniem, mnóstwem lasów oraz dostępem do morza. Czy czegoś Wam to nie przypomina?  Wiele pomysłów wykorzystanych w nowej planszówce narodziło się podczas wizyt twórców „Faktorii” na Faktorii w Pruszczu Gdańskim. - Można śmiało rzec, że staliśmy się nieformalnymi konsultantami projektu – mówi Daniel Saulski z Faktorii w Pruszczu Gdańskim. - Początkowo fabuła miała być osadzona w czasach Gotów, ale twócy gry stwierdzlili, że bardziej przyswajalne dla obiorcy, będzie osadzenia fabuły w średniowieczu. Nieważne. I tak jest z czego być dmunym.
(Red.) Bartosz Gondek fot. Faktoria Pruszcz Gdański

Chcesz być na bieząco z informacjami ze świata historii? Jesteśmy na facebooku polnocnej.tv. Szukaj nas na Twitterze oraz wyślij nam maila. 

Tagi: